Reklamačný poriadok

  1. Všeobecné ustanovenia

Tento  Reklamačný  poriadok  informuje  spotrebiteľa  o  rozsahu,  podmienkach  a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady výrobkov a služieb. Vydáva ho predávajúci PEPE CORP, s.r.o. so sídlom Plášťovce 818, 935 82  Plášťovce, Slovenská republika, prevádzkou: Tajovského 51, 974 09 Banská Bystrica, IČO: 52436021, zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 57677/N, DIČ: 2121030582

Kontaktné údaje predávajúceho: PEPE CORP, s.r.o., Tajovského 51, 974 09 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 52436021, DIČ: 2121030582 zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č. 57677/N

Prevádzka:

Copycentrum Pepe, PEPE CORP, s.r.o., Tajovského 51, 974 09 Banská Bystrica, Slovenská republika Telefón: 0902 061 431, e-mail: info@copycentrumpepe.sk, facebook: @copycentrumgpmedia, web: www.copycentrumpepe.sk

Bankové spojenie:

VÚB Banka a.s., Štefánikova trieda 44, 949 01 Nitra, Slovenská republika, IBAN: SK21 0200 0000 0041 6172 6951, BIC (SWIFT): SUBASKBX

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Banskobystrická kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrici 1, Slovenská republika, Odbor výkonu dozoru, telefóne číslo: 048/412 49 69 alebo 048/415 18 71, webové sídlo: www.soi.sk a http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

  1. Reklamácia, zodpovednosť za vady a záručná doba

2.1.   Práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu na prevádzke predávajúceho: Tajovského 51, 974 09 Banská Bystrica.

2.2.  Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.

2.3.   Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej

dobe.

2.4.   Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci

kupujúcim.

2.5.  Ak ide o vadu, ktorú je možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

2.6.  Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada  týka  len  súčasti  veci,  výmenu  súčasti,  ak  tým  predávajúcemu  nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

2.7.   Predávajúci  môže  vždy  namiesto  odstránenia  vady  vymeniť  vadnú  vec  za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

2.8.   Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

2.9.  Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

2.10. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

2.11. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po  skončení  opravy  bol  povinný  vec  prevziať,  sa  do  záručnej  doby  nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

2.12. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

2.13. Vybavením reklamácie sa rozumie:

  1. ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku,
  2. výmenou výrobku,
  3. c) vrátením kúpnej ceny výrobku,
  4. d) vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
  5. e) písomná výzva na prevzatie plnenia,
  6. f) odôvodnené

2.14. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa podľa § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho  zákonníka,  ktoré  z tých  práv  spotrebiteľ  uplatňuje,  je  predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa bodu 2.13 a to ihneď, v zložitých prípadoch  najneskôr  do  3  pracovných  dní  odo  dňa  uplatnenia  reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu   vybavenia   reklamácie   sa   reklamácia   vybaví   ihneď,   v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesme trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

2.15. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže  predávajúci  vybaviť  reklamáciu  zamietnutím  len  na  základe  odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať  úhradu  nákladov  na  odborné  posúdenie  ani  iné  náklady  súvisiace  s odborným  posúdením.  Predávajúci  je  povinný  poskytnúť  spotrebiteľovi  kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

2.16.  Ak  spotrebiteľ  reklamáciu  výrobku  uplatnil  po  12  mesiacoch  od  kúpy  a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení  reklamácie  uviesť,  komu  môže  spotrebiteľ  zaslať  výrobok  na  odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady  znáša  predávajúci  bez  ohľadu  na  výsledok  odborného  posúdenia.  Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s  tým  súvisiace účelne  vynaložené  náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

2.17. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci  je  povinný  potvrdenie  o uplatnení  reklamácie  doručiť  spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,  najneskôr  však  spolu  s dokladom  o vybavení  reklamácie;  potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

2.18. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

2.19. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:

  1. a) ak kupujúci neuplatnil svoje právo zodpovednosti za vady do konca záručnej doby,
  1. b) ak je vadou mechanické poškodenie produktu spôsobené kupujúcim,
  1. c) ak vada produktu vznikla používaním v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, prašnosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
  1. d) ak vada produktu vznikla neodborným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti,
  1. e) ak vada produktu vznikla poškodením nadmerným zaťažovaním,
  1. f) ak vada produktu vznikla poškodením neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
  1. g) ak vada produktu vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom

alebo iným zásahom vyššej moci,

  1. h) bežným opotrebením produktu (alebo jeho časti) spôsobené používaním.

2.20. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu prostredníctvom elektronickej pošty na adresu info@copycentrumpepe.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. Subjektami alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnického osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. Zoznam subjektov  alternatívneho  riešenia  sporov  je  možné  nájsť  na  webovom  sídli Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky www.mhsr.sk .

2.21. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLangua ge

2.22. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri  uzatváraní  a plnení  spotrebiteľskej  zmluvy  nekoná  v rámci  predmetu  svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

  1. Záverečné ustanovenia

3.1.      Na vzťahy neupravené týmto Reklamačný poriadkom sa vzťahujú príslušné

ustanovenia zákonov ako sú zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 122/2013 Z. z. Zákon o ochrane osobných   údajov,   zákon   č.   391/2015   Z.   z.   Zákon   o alternatívnom   riešení spotrebiteľských sporov.

3.2.  Tento Reklamačný poriadok nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.03.2025.

Dňa 01.marca 2025

Zodpovedný konateľ spoločnosti:

……………………………………………………..